Branş Öğretmenlerinden YGS Taktikleri

Ünsal Temel Liseleri Branş öğretmenleri sizler için kendi dersleri ile ilgili YGS taktikleri veriyor.

İlk önce Dil Anlatım/Türkçe, Tarih ve Coğrafya ile başlıyoruz. Serinin devamında Matematik, Fizik ve Kimya olacak.

Katkısı olan tüm öğretmenlerimize teşekkür ederiz.

DİL ANLATIM / TÜRKÇE 

YGS’ de Dil Anlatım testinde toplam 40 soru bulunmaktadır. Bu azımsanacak bir sayı değildir. Üstelik kat sayı olarak da öğrenciye puan getiren bir testtir. Bu sebeple öğrencinin sınava kadar soru çözmesini de gerektirir.

    Soruların büyük bir kısmını “anlam” soruları ( Paragraf / Cümlede Anlam / Sözcükte Anlam)oluşturmaktadır. Bu yüzden her gün ya da bir gün arayla bu anlam konularından mutlaka soru çözülmelidir ki öğrencinin okuyup anlama, yorumlama yeteneği gelişsin. Kalan dilbilgisi konuları içinse sınıfta öğretmenin anlatıp bitirdiği bir konuyu ( örneğin zamir ) sıcağı sıcağına bir yaprak testle çözüp tekrar ettikten sonra elindeki soru bankası gibi kaynaklardan da belli aralıklarla çözmeye devam etmelidir.

    Bu süreçte önemli olan diğer bir faktör de öğrencinin yapamadığı soruyu öğretmenine sorup yöntemini öğrenmesi, farklı soru kalıplarını görüp değerlendirmesi ve daha önceki yıllarda çıkmış olan sorulara bakması ve sorularla ilgili bir hazır bulunuşluğunun olmasıdır.

                                                                                                                                       Hatem TAŞCI

Ünsal Temel Liseleri

    Türkçe Zümre Başkanı

Tarih

Ülkemizde yediden yetmişe herkesin tarih ile ilgili az çok bilgisi vardır. Fakat bu bilgiler ya karma karışıktır ya da eksiktir. Benzer durum YGSöğrencilerinde de görülmektedir.

Geçmiş yıllarda çıkmış YGS Tarih soruları incelendiğinde; tarih dersine çalışırken öğrencilerin kavramlarla yorum kabiliyetini geliştirmeleri, özetler çıkararak konuları tekrar etmeleri ve planlı soru çözümü yapmaları gerektiği görülecektir.

YGS Tarih dersi çalışılırken ezberlemeye çalışmamalı; konular özet olarak okunmalı, kavram sözlüğü oluşturulmalıdır. Böylece konuların birbirine karışması engellenecektir. Konuları öğrenmenin en iyi yolu, özeti okuduktan sonra kavram sözlüğünden faydalanarak bol soru çözümü yaparak çalışmaktır.

                                                                                                                                         Âdem AKSU

Ünsal Temel Liseleri 

Tarih Zümre Başkanı

Coğrafya

Öncelikle YGS’de Coğrafya soru sayısı önceki yıllarda 14 iken şimdi 12’dir.

Peki, bu öğrencilerimizin yararına mı diye soracak olursak benim kanaatim yararınadır. Çünkü coğrafyadaki 2 soru Din Kültürü Dersine kaydırıldığı için öğrencilerin din kültürü sorularını yapma olasılığı daha fazladır.

YGS Coğrafya’da konu sayımız fazla ancak sorulan soru sayısı azdır.

Peki, YGS sürecinde coğrafyaya çalışırken neler yapmamız gerekir?

Öncelikle harita bilgimizin iyi olması gerekir. (Dünya Siyasi ve Fiziki, Türkiye Siyasi ve Fiziki) Çünkü haritalı sorular geldiğinde öğrencilerimiz genellikle zorlanmaktadırlar.

Dikkat! Arkadaşlar Konu tekrarları çok önemli.

Konu iyi bir şekilde özümsenmeli ve bol bol soru çözülmelidir. Zaten sınava son 1,5 ay kala da konu tekrarından ziyade sadece bol soru çözülmelidir. Zaten bol soru çözmek konu tekrarı yapmaktır.

Son olarak coğrafyada bolca kavram vardır. Bu kavramların anlamlarını öğrenmek, araştırmak öğrencilerimize çok şey katacaktır.

                                                                                                                                     Onur KOÇ

Ünsal Temel Liseleri 

Coğrafya Zümre Başkanı

Alıntıdır.
Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s